[rank_math_breadcrumb]

Creditcard blokkeren, hoe doe ik dat? | Bekijk hier alle mogelijkheden!

door | jun 24, 2022 | Creditcard | 0 Reacties

Op het moment dat jij je creditcard verloren bent of als je creditcard gestolen is moet je dit zo snel mogelijk melden bij de maatschappij waar deze creditcard van afkomstig is, vervolgens kunnen zij jouw creditcard blokkeren. Op deze manier voorkom je dat jouw creditcard gebruikt wordt door een ander, ook voorkom je dat er […]
N
Creditcards vergelijken

Online aanvraag binnen mum van tijd

N
Onafhankelijk & Gratis

Wij zijn 100% onafhankelijk

N
Betrouwbare creditcardverleners
Wij vergelijken enkel betrouwbare partijen
  • Wereldwijd geaccepteerd
  • 3 jaar geldig
  • Eenmalige bijdrage van €65,-
  • Geen bestedingslimiet
  • 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging
  • Aflevergarantie & bankonafhankelijk

AANVRAGEN

★★★★: 4,7/5

zakelijke lening

Op het moment dat jij je creditcard verloren bent of als je creditcard gestolen is moet je dit zo snel mogelijk melden bij de maatschappij waar deze creditcard van afkomstig is, vervolgens kunnen zij jouw creditcard blokkeren.

Op deze manier voorkom je dat jouw creditcard gebruikt wordt door een ander, ook voorkom je dat er fraude wordt gepleegd. Wij gaan in dit artikel meer informatie geven met betrekking tot het blokkeren van een creditcard.

Met bijvoorbeeld handige tips over hoe je een ING creditcard moet blokkeren. Ben je nog niet voorzien van een handige kaart en ben je benieuwd naar het aanbod? Dan kan je altijd gebruik maken van de vergelijker op deze pagina.

Creditcard blokkeren, met wie neem ik contact op?

Zoals eerder benoemd moet je snel mogelijk contact opnemen met de maatschappij waar jouw creditcard van afkomstig is, vervolgens kunnen zij (bijvoorbeeld) jouw Rabobank creditcard blokkeren.

Wij hebben een overzicht met de telefoonnummers van verschillende creditcard maatschappijen opgenomen in dit artikel, zo weet jij precies welk nummer je moet bellen op het moment dat je een creditcard verloren bent. Je kunt deze telefoonnummers 24 uur per dag bereiken, zeven dagen in de week.

Houdt er rekening mee dat een ING creditcard blokkeren alleen telefonisch kan, dit geldt ook voor alle andere aanbieders van creditcards. Een ABN Amro creditcard blokkeren moet dus op dezelfde manier als een ANWB creditcard blokkeren.

AanbiederTelefoonnummer binnenlandTelefoonnummer buitenland
ICS creditcard blokkeren (VISA World Card, MasterdCard, ANWB VISA, Bijenkorf Card)020 6 600 611 +31 20 6 600 611
American Express020 504 8000 +31 20 504 8000
ING020 22 888 00+31 20 22 888 00
Rabobank0 88 722 67 67 +31 88 722 67 67
ABN Amro 020 660 06 11 +31 20 660 06 11
SNS030 633 30 51 +31 30 633 30 51
DB Cardservice (prepaid)088 333 444 0 +31 88 333 444 0
Money2Go0900 20 40 630 +31 20 71 39 150

Er is sprake van fraude, wat nu?

Op het moment dat er onterecht een betaling gedaan is met jouw creditcard is er sprake van fraude, in dit geval worden de gemaakte kosten meestal vergoedt door de creditcard maatschappij.

Houdt er rekening mee dat je binnen twee weken een melding moet maken bij jou creditcard maatschappij op het moment dat er sprake is van fraude. Heb je de fraude niet binnen twee weken gemeld? Dan zal de creditcard maatschappij in de meeste gevallen geen vergoeding betalen.

Het wordt daarom door de meeste aanbieders van creditcards geadviseerd om regelmatig een controle uit te voeren op de betalingen, op deze manier kun je altijd op tijd contact opnemen met je eigen creditcard maatschappij en kom je dus niet voor onverwachtse kosten te staan.

Blokkeren creditcard ongedaan maken, kan dat?

Soms laat je een VISA creditcard blokkeren omdat je denkt dat je hem kwijt bent geraakt. Toevallig vind je de volgende dag jouw creditcard, kun je het blokkeren van een creditcard dan weer ongedaan maken? Op het moment dat je onnodig jouw creditcard laat blokkeren zul je contact op moeten nemen met de creditcard maatschappij, zij kunnen deze vervolgens weer deblokkeren.

Zolang je jouw creditcard niet laat deblokkeren zal niemand betalingen kunnen doen met jouw creditcard, uiteraard is dit in de meeste gevallen het gewenste effect omdat iemand zijn of haar creditcard verloren is. Het deblokkeren van jouw creditcard gaat dus precies hetzelfde in zijn werking als het blokkeren van jouw creditcard. In beide gevallen zul je telefonisch contact op moeten nemen met jou creditcard maatschappij.

Hoe voorkom ik dat mijn creditcard onterecht geblokkeerd wordt?

Een creditcard maatschappij kan er voor kiezen om een creditcard te laten blokkeren op het moment dat het bestedingspatroon afwijkt van de transacties die normaal gesproken worden gedaan met de creditcard. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je op vakantie bent naar Thailand en daar gebruik maakt van jouw creditcard.

Op het moment dat de creditcard maatschappij niet weet dat je op vakantie bent wordt een transactie in Thailand als ongebruikelijk gezien, als gevolg hiervan kan de creditcard maatschappij er voor kiezen om jouw creditcard te blokkeren om fraude te voorkomen.

Het kan dus verstandig zijn om contact op te nemen met jou huidige creditcard maatschappij voordat je op vakantie gaat. Op deze manier kom je niet voor verrassingen te staan op het moment dat je op vakantie bent. Je weet nu hoe je een creditcard moet blokkeren, ook weet je welk telefoonnummer je moet bellen op het moment dat je jouw creditcard verloren bent.

Ook heb je kunnen lezen dat het verstandig is om wekelijks te controleren welke betalingen er zijn gedaan, op deze manier kun je zien of er sprake is van fraude en kun je deze fraude tijdig melden bij de aanbieder. Heb je nog geen creditcard en ben benieuwd naar het aanbod van diverse aanbieders? Maak dan nu een vergelijking op deze pagina.

Nicolas Stenze

Auteur

Nicolas heeft een grote passie voor financiën en schrijft graag over alle onderwerpen met betrekking tot financiële producten. Naast auteur draagt Nicolas ook de verantwoordelijkheid van eindredacteur.

Geüpdatet op: aug 20, 2022 @ 13:53

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Prepaid | Eenmalige bijdrage: €65,-
  • Wereldwijd geaccepteerd
  • Geen bestedingslimiet & 3 jaar geldig
  • Geen BKR toetsing
  • Aflevergarantie & bankonafhankelijk
  • 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging

DIRECT AANVRAGEN

★★★★: 4,7/5

Jaarlijkse bijdrage: €26,50
  • Wereldwijd geaccepteerd
  • Tot €5.000,- bestedingslimiet
  • 270 dagen aankoopverzekering
  • Aflevergarantie voor (online) bestellingen
  • Tot € 1.000 Noodgeld op reis
  • Eigen risico bij autohuur tot € 750,- verzekerd

DIRECT AANVRAGEN

★★★★: 4,5/5

Prepaid | Jaarlijkse bijdrage: €17,50,-
  • Wereldwijd geaccepteerd
  • Geen bestedingslimiet
  • 180 dagen aankoopverzekering
  • Geen BKR toetsing
  • Aanvullende Reisverzekeringen, 24/7 Fraudepreventie, Internet- en Aflevergarantie

DIRECT AANVRAGEN

★★★★: 4,8/5